2016. február 21., vasárnap

CH csökkentett rozskenyér





A recept alapja Limara egyszerű rozskenyere. De én bele akartam csempészni CH csökkentett lisztkeveréket is. Az én receptem ez lett:

20 dkg Diabestar Géniusz kenyér lisztkeverék
20 dkg teljes kiörlésű rozsliszt
  5 dkg sötét rozsliszt
  5 dkg BL80 kenyérliszt
1   ek sikér
1   ek lenmagpehely
1,5 tk só
1 doboz joghurt (ez 140 gr volt)
2 dkg élesztő
kb. 2,5 dl víz (nekem érzésre szerintem kicsit több lett)
1 csomag saláta magkeverék

Nem tudtam géppel dagasztani, mert nagyon ragacsos volt a rozsliszttől, de nagyon hamar össze is állt. Nem kifejezetten viselkedett kelt tésztaként.
Kiolajozott kelesztő tálban kelt közel két órát.
Ezután formáztam, ahogy Limara írta, és egy sütőpapírral kibélelt keskeny, magas oldalú tepsiben kelesztettem bezacskózva.

Ezalatt felfűtöttem a sütőt 230 fokra.
A sütő aljába vízzel teli serpenyőt tettem, hogy jó nagy gőzben süljön a kenyérkém.
8 perc után visszavettem 200 fokra, és még sütöttem 30-35 percig, rácson hűtöttem.
A végeredmény egy 860 grammos tömör gyönyör lett, pont olyan, amilyet készíteni szerettem volna. Szerencsére nem lett szalonnás a belseje a  közepén sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése